هم‌زمان با فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی اعلام شد:

گزارش عمل‌کرد یک‌ساله روابط عمومی دانشگاه مازندران

  • 17 May 2025
  • کد خبر: 3693406
  • 2694

گزارش عمل‌کرد یک‌ساله روابط عمومی دانشگاه مازندران

هم‌زمان با فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی اعلام شد:

گزارش عمل‌کرد یک‌ساله روابط عمومی دانشگاه مازندران

              به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هم‌زمان با فرا رسیدن 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، حسین یحیی‌زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران، گزارش عمل‌کرد اقدامات انجام‌شده این مدیریت را در طول یک‌سال اخیر اعلام کرد.

   در ذیل، متن کامل این گزارش عمل‌کرد را مشاهده می‌کنید:


گزارش عمل‌کرد روابط عمومی دانشگاه مازندران در یک‌سال اخیر

       فعالیت‌های روابط عمومی در دو بخش فضای مجازی و حقیقی انجام می‌شود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

1-     فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه در فضای حقیقی

  • اطلاع‌رسانی و تهیه گزارش از فعالیت‌های مختلف دانشگاه به اشکال و روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی(درج در سایت، درج در شبکه‌های اجتماعی، به‌صورت مکتوب، گزارش عمل‌کرد، ویژه‌نامه، بروشور، کتاب‌چه، بنر، پوستر، تراکت، تابلوی اعلانات و ...
  • تهیه و درج تعداد 583 خبر، مصاحبه، گفت‌وگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد 438 اطلاعیه(مجموعا: 1021 خبر و اطلاعیه) در سایت دانشگاه مازندران
  • بازتاب و انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه در سایت وزارت علوم، خبرگزاری‌ها و سایر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کشور، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی
  • برقراری ارتباط با مراکز خبری، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و  ...
  • همکاری با خبرگزاری‌های مختلف برای معرفی و مصاحبه با اساتید صاحب‌نظر و کارشناس در خصوص مسایل روز کشور و جهان و درج در خبرگزاری مذکور
  • همکاری با خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مطبوعات نظیر: ایرنا، ایسنا، ایکنا، آریا، تسنیم، تابناک، کیهان، اطلاعات، هم‌شهری، آرمان، شرق، ایران، بشیر، وارش، حرف، نقش قلم، پنجره نو، فجر شمال، فجر خزر، بابل‌نامه، ایکنا، وارش نیوز، برترین خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، عصر آزادی، پاکان، گزارشگر، فانوس شمال و ...جهت انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران.
  • مشارکت و همکاری(حضوری و مجازی) با حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه برای برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و ...(عکاسی، فیلم‌برداری، تهیه خبر، گزارش، نماهنگ، اجرا و ...)
  • برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف( حضوری و مجازی) مانند جشن تشویق فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه، روز استاد، روز کارمند، هفته پژوهش، هفته دفاع مقدس و  ...
  • فضاسازی و تبلیغات محیطی به جهت ‌مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی

2-     فعالیت‌های روابط عمومی در فضای مجازی

       روابط عمومی دانشگاه در راستای رسالت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خود، به تولید محتوا و بازنشر مطالب مفید و کاربردی در فضای مجازی مبادرت می‌ورزد. در زیر به تعدادی از عناوین مطالب انتشار یافته و در دست انتشار، اشاره می‌شود:

  • نگاه هفته( 315 مورد طراحی و منتشر گردید)
  • تازه‌های دانشگاه( 179 مورد تدوین و منتشر گردید)
  • دانشگاه سبز( 219 مورد طراحی و منتشر گردید)
  • شعر انتظار( 189 مورد تدوین و منتشر گردید)
  • حدیث روز( 216 مورد طراحی و منتشر گردید)
  • وصیت‌نامه آلاله‌های سرخ شهادت( 98 مورد طراحی و منتشر گردید)
  • تاج بندگی با محوریت عفاف و حجاب( 209 مورد منتشر گردید)
  • معرفی یاوران علمی دانشگاه( 68 مورد منتشر گردید)
  • بگو مگوهای عیددیدنی( 31 مورد طراحی و منتشر گردید)
  • کلیپ انگیزشی( 111 مورد تدوین و منتشر گردید)
  • آداب تشریفات( 207 مورد طراحی و منتشر گردید)
  • ادامه فعالیت مستمر و پیگیرانه روابط عمومی در گروه رسانه‌های گروهی دانشگاه مازندران با حدود 120 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی
  • تشکیل و راه‌اندازی کانال روابط عمومی در پیام رسان ایتا به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع اخبار و رویدادهای دانشگاه به دانشگاهیان.
  • معرفی 308 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و ایتا
  • راه ‎اندازی کانال تخصصی مهارت در شبکه اجتماعی ایتا
  • اطلاع‌رسانی خاموشی برق(به‌صورت روزانه)
  • اطلاع‌رسانی مناسبت‌های روز
  • یک فنجان احکام( 199 مورد منتشر گردید)
  • مشاوره و برنامه‌ریزی( 178 مورد منتشر گردید)
  • سواد رسانه ‎ای( 43 مورد منتشر گردید)
  • سواد امنیتی( 38 مورد منتشر گردید)
  • فرزندآوری( 43 مورد منتشر گردید)
  • گردشگری و ایران‌شناسی( 43 مورد منتشر گردید)
  • خیابان شهدا( 65 مورد منتشر گردید)
  • سبک زندگی از نگاه دکتر عزیزی( 43 مورد منتشر گردید)
  • حکمت‌های نهج‌البلاغه( 72 مورد منتشر گردید)
  • ترویج نماز اول وقت( به‌صورت روزانه منتشر می‌گردد)

3-     افتخارات و دست‌آوردهای روابط عمومی دانشگاه

       عمده‌ترین افتخارات و دست‌آوردهای روابط عمومی دانشگاه مازندران عبارت است از:

  • در سطح کشور:
  •   کسب عنوان برتر جشنواره روابط‌عمومی‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در سال 1403
  • در سطح استان مازندران:

-            عضو شورای مرکزی هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران

-          دریافت 3 لوح تقدیر از استاندار محترم

-          کسب عنوان برتر در اولین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان مازندران

در پایان، آنچه که تقدیم شما گردید، حاصل حمایت‌های مسوولان محترم دانشگاه، راهنمایی‌های دلسوزانه‌ی شما دانشگاهیان عزیز، ارتباط مطلوب خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه‌های گروهی، زحمات و فعالیت‌های ویژه همیاران دانشجویی، اهتمام شایسته مسوولان و همکاران روابط عمومی معاونت‌ها و دانشکده‌ها(رابطان محترم روابط عمومی) و تلاش و همت همکاران روابط عمومی دانشگاه مازندران بوده است.

 از همه دانشگاهیان فرهیخته( اعضای محترم هیات علمی، کارمندان شریف و دانشجویان عزیز) درخواست می‌کنم که ما را از رهنمودها، نقدهای سازنده و ایده‌های نو و ابتکاری‌شان با قابلیت اجرایی‌شدن در خصوص برنامه‌های آتی و در دست اقدام‌مان بهره‌مند سازند. مخاطبان ارجمند هرگونه پیشنهاد و نظری در این موارد دارند می‌توانند از راه‌های مختلف ارتباطی(حضوری، مکتوب، تلفنی، مجازی) به روابط عمومی دانشگاه انعکاس دهند.

موفق و سربلند و پیروز باشید.

 

​​​​​​​

اشتراک گذاری